Városlista

Hírek

2014. Augusztus 17. 17:00, vasárnap | Belföld
Forrás: Fábián Adrienn

A „mi tengerünk” két kerékről nézve

Balatoni kerékpártúra Siófoktól – Siófokig
4. rész

- 4. rész -

Agusztus 8.
(5. nap)

Útvonal: Fonyód - Zamárdi
Megtett táv: 45 km

Reggel odébbálltunk Fonyódról. Pár szúnyogcsípést sikerült éjjel beszereznünk és a reggeli strandolás is elmaradt, mondván jó lesz mielőbb Zamárdiba érnünk, ahol több időt szándékoztunk eltölteni az Autós Camping jó hírére való tekintettel. Út közben megcsodáltam régmúlt nyaralóhelyemet, amit akkor még SZOT Gyermeküdülőnek hívtak Fonyódligeten. Szívdobogtató volt újra látni annyi év után először. Sok szép emlék tört elő belőlem.

Némi nosztalgiázás után Balatonlelle érintésével gurultunk tovább következő pihenőhelyünkig, Balatonöszödig.

A 2Wheels nevű kis vendéglő kerthelyisége ideális helynek bizonyult az ebédhez, így letelepedtünk egy hamburger, kávé és szomjoltó mellé. Felfrissülve indultunk tovább utunkon.

Balatonföldváron tettünk egy kis kitérőt és megnéztük a Kőröshegyi Völgy-hidat. Lélegzetelállító látvány, pár kilométer plusz utat bőven megér! Igaz kicsit felfelé kell caplatni a bringákkal, de cserébe szinte csak legurul az ember Zamárdiba.

Az Autós Camping a már megszokott színvonalat biztosított a maga tisztaságával, felszereltségével, és igényes kialakításával. Elgondolkodtató, hogy pár kilométerre Fonyódon miért nem fejlesztenek semmit sem, holott mindkét helyet ugyanaz üzemelteti.
Igazán kellemes tábori hangulat uralkodott a kempingben, a gyermekeknek külön foglalkozásokat is tartanak, a panoráma pedig lélegzetelállító. A strandja tiszta, igényes és a víz mélységét tekintve tökéletes nyaralóhely gyerekek számára is, mert jócskán be kell ahhoz ballagni, hogy vállunkig érjen a víz. Még a matracozáshoz is kiválónak bizonyult, igaz, hogy a defektes darabunkkal volt némi probléma, így azt végleg ki kellett vonni a forgalomból. A kemping területén hangulatos étterem, kis boltocska és szép játszótér van, sőt még a kisebb-nagyobb kedvencekre is gondoltak, mert még kutyatusolóval is találkoztunk.
Egyetlen szívfájdalmam az volt, hogy nem volt sült hal a kis étteremben, ami nem messze volt a sátrunktól, de így is jóllaktunk az omlós csirkevacsorával. Ez volt az utolsó esténk a Balatonon, másnap délben indultunk a kiindulási pontra, Siófokra.

Augusztus 9.
(6. nap)

Útvonal: Zamárdi – Siófok
Megtett táv: 30 km

Zamárdiban az utolsó percig kihúztuk az indulást. Délig kellett elhagyni a kempinget. Épp Balaton-átúszás volt aznap, így megcsodálhattuk a felsorakozó vitorlásokat, amelyek az úszók útját szegélyezték. Élveztük a szikrázó napsütést és a „magyar tenger” hűsítő vizét. Aztán érzékeny búcsút vettünk remek ponyva szálláshelyünktől és összecsomagoltuk azt. Felcuccoltunk és elindultunk Siófokra. Mielőtt a kiindulási pontra értünk volna, még kinéztünk magunknak egy kellemes kerékpárutat a Sió csatorna mellett.

Nem túl forgalmas, de annál hangulatosabb, közvetlen a víz mellett tekerni. A zsilipnél készítettünk pár fotót és szusszantunk egyet, majd visszatértünk a Balatoni körútra.

Elhatároztuk, hogy addig nem megyünk haza, amíg sült halat nem ettünk, így tettünk még pár plusz kilométert a bringákba és Sóstót elhagyva egy kis vendéglőben meguzsonnáztunk. Remek sült hekk került a tányérunkra és jéghideg frissítővel koronáztuk meg a lakomát.

Ez volt hát a mi balatoni túránk 2014. augusztus 4-től 9-ig. Az igazat megvallva már most mennénk vissza, annyira klassz volt. Aki kipróbálta az már tudja, aki nem annak pedig azt tanácsolom, hogy ne mulassza el ezt a nagy kalandot! Bátorság!

(Adrienn és János)

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 11. 07:00, szombat | Belföld

Magyar-kínai együttműködés a vasúti járműgyártás területén

Együttműködési megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-vel - tájékoztatta a magyar társaság pénteken az MTI-t.

2024. Május 11. 06:58, szombat | Belföld

Átadták a felújított Igmándi Erődöt Komáromban

Komárom talán soha nem fejlődött akkora léptekkel, mint napjainkban, ezt példázza a frissen felújított Igmándi Erőd átadása is, amiben fontos szerepe volt a kölcsönös tiszteletre alapuló magyar-szlovák együttműködésnek is

2024. Május 10. 12:09, péntek | Belföld

KSH: 3,7 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak áprilisban, az egy évvel korábbi adatokhoz képest

Idén áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2024. Május 10. 12:06, péntek | Belföld

A KSH szerint olcsóbbak lettek az üzemanyagok itthon, a szomszédos országok áranál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 626, míg a régiós országokban 616 forint volt.