Városlista
2024. november 25, hétfő - Katalin

Hírek

2016. Január 31. 12:00, vasárnap | Helyi
Forrás: filantropikum.com

Így verik át a vásárlókat a hipermarketek

Így verik át a vásárlókat a hipermarketek

A hipermarketek nem restek bevetni a pszichológia, magatartáskutatás és gyermeklélektan legújabb eredményeit annak érdekében, hogy még több fogyasztásra csábítsák vásárlóikat.

Szemkamerás vizsgálatok bizonyítják, hogy a legtöbb vásárló a szemmagasság alatt 15-20 fokkal található termékeket nézi meg, így a hipermarketek ennek megfelelően állítják be a szemmagasságot úgy a felnőttek, mint a gyerekek esetén.

A vonzó csomagolással a 20-29 éves nőkre, a városi rétegekre és a magasabb jövedelműekre akarnak hatni, a vidéken élők viszont kevesebb arányban dőlnek be az ilyen csábításnak. A hipermarketek már az előtérben pontosan meghatározott forgatókönyv szerint manipulálják a vásárlókat, és még a bevásárlókocsi fogantyúja is reklámfelületként szolgál.

Az üzletek az óramutató járásával ellentétes irányban vannak berendezve, mert az emberek 90 százaléka balkezes, így automatikusan jobbra indulnak el a boltokban. A kocsit bal kézzel tolják, jobb kézzel pedig a termékekből válogatnak. A sorok között különböző promóciókkal lehet találkozni, többnyire csinos lányok által kínált termékeket lehet kipróbálni, amit a marketingzsargon egyszerűen „beetetésnek” is nevez.

A parfümök az üzletek végében találhatók, mivel az anyukák először a gyermeküknek, a családjának vásárol, és csak utána magának. A kliensek a kasszánál költik el e be nem tervezett vásárlások többségét, itt főleg édességet, kozmetikai cikkeket vásárolunk.

A legnagyobb forgalom a kasszáknál kihelyezett pultokon zajlik. Itt költjük el a be nem tervezett vásárlásaink többségét. A vásárlók édességet, magazinokat, napszemüveget, ajakrúzst vásárolnak. Az impulzusvásárlás aránya a teljes bevásárláshoz képest 50 százalék, ami nagyon magas szám. A különböző gyártók hatalmas összegeket képesek kifizetni azért, hogy termékeik az ún. forró pontokon helyezzék el. Ezek a következők: szórakoztatóelektronika, egészség- és szépségáruk, központi folyosó, élelmiszeráru, alkoholrészleg, apróságok és kávétermékek.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 24. 08:54, vasárnap | Helyi

A MOHU hat hónap alatt 700 millió palackot gyűjtött össze

November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben - közölte a MOHU az MTI-vel.

2024. November 24. 08:53, vasárnap | Helyi

Hírek az Ótemplomból

Évközi 34. vasárnap - 2024. november 24.

2024. November 24. 07:48, vasárnap | Helyi

Hírek a Szent István templomból

2024. november 24. - Évközi 34. vasárnap KRISZTUS, A MINDENSÉG KIRÁLYA

2024. November 24. 07:42, vasárnap | Helyi

Megkapták kék szalagjaikat a Kossuth iskola végzősei

A Kiskunhalasi Szakképzési Centrum Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium november 22-én tartotta szalagavató ünnepségét.