Városlista
2024. május 6, hétfő - Ivett

Hírek

2021. Január 22. 08:00, péntek | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon

Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon

Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint Kína egyik legjelentősebb, vasúti járművek tervezésével és gyártásával foglalkozó társaságával írtak alá együttműködési szándéknyilatkozatot a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. vezetői 2021. január 21-én, Budapesten.

A közleményben hangsúlyozzák, a CRRC Changchun céggel megkezdődő kooperáció elsődleges célja a magyarországi regionális vasúti szolgáltatások innovatív fejlesztése. A mellékvonali járműpark korszerűsítése szolnoki bázissal, jelentős hazai hozzáadott értékkel és magyar munkaerőhányaddal valósulhat meg az utasok színvonalas kiszolgálása érdekében.

Kiemelték, az előzetes egyeztetéseket követően aláírt szándéknyilatkozat egy lehetséges kínai-magyar együttműködést vetít előre. A közös munka során a felek fokozottan törekszenek a fenntarthatósági, környezetvédelmi szempontok érvényesítésére, az uniós elvárásokhoz, szabályokhoz igazodásra. A mellékvonali motorvonatokat a tervek szerint elsősorban a MÁV-Start Zrt. Szolnoki Járműjavító telephelyén gyárthatják, minél nagyobb arányú magyar munkaerő alkalmazásával.

A vasúttársaság az elővárosi forgalomban a népszerű motorvonatok, legújabban az emeletes KISS szerelvények beszerzésével tesz utasai kényelme érdekében. Állami támogatással állítják munkába a távolsági és nemzetközi viszonylatokon saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsijaikat is. A napokban érkezett meg az első villamos-vasúti szerelvény, amely a helyi és helyközi kötött pályás közlekedés előnyeit egyesítő tram-train összeköttetést biztosítja majd Hódmezővásárhely és Szeged között. A szándéknyilatkozat alapján megkezdődő kínai partnerség a mellékvonalakon utazók színvonalasabb kiszolgálásához, a regionális vonatközlekedés versenyképességének javulásához vezethet - írják a közleményben.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a közleményben elmondta: "A hazai közlekedésfejlesztés középpontjában a következő egy-másfél évtizedben a tiszta, energiahatékony és biztonságos vasút áll majd. A vonatközlekedés vonzerejének kulcstényezője a modern járműpark, a komoly múltra visszatekintő hazai gyártás fokozatos újjáélesztése az utasok mellett a beszállítók és munkavállalók érdeke is."

A tárcavezető kifejtette, a Jász-Nagykun-Szolnok megyét is magába foglaló Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosként különösen fontosnak tartja Szolnok megerősítését. A helyi gazdaságélénkítés fókuszába az egyik húzóágazatként a jármű- és gépipart állító régiós fejlesztési stratégiát a közeljövőben tárgyalhatja a kormány. A 2030-ig szóló program költségvetéséből mintegy 1600 milliárd forint jut a megyére, és további több mint 300 milliárd forint Szolnokra - tájékoztatott az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Címkék: sín, vasút, vonat

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:44, hétfő | Belföld

Nagy Márton szerint Magyarország képes meghatározó szereplővé válni az űripar területén

Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén

2024. Május 06. 07:49, hétfő | Belföld

Vonat elé hajtott egy kamion Baján

Személyvonat elé hajtott egy kamion hétfő reggel Baja térségében, az 55-ös főút 106-os és 107-es kilométere közötti vasúti átjáróban;

2024. Május 05. 06:00, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 18. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során