Hírek
2024. Július 02. 12:14, kedd |
Helyi
Forrás: bacsmegye.hu
Nem árt tudnia ha repülőre száll, hogy milyen jogai vannak utasként
Az idei nyáron a megszokotthoz képest is több a fogyasztói panasz a légi közlekedésben.
Ennek okán a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) felhívja a légitársaságok figyelmét, hogy az utasok jogainak érvényesülése érdekében tartsák be az Európai Unió hatályos jogszabályait.
Az FEOSZ az MTI-hez eljuttatott közleményében arról ír, hogy az utóbbi hetekben az utasok széles körét érintő káosz alakult ki az európai reptereken, miközben a légitársaságok közül több is megpróbált kibújni egyértelmű felelőssége alól.
Az utast tájékoztatnia kell a társaságnak a járatok érkezéséről, törléséről, a késésről
A fogyasztókat a légitársaságok esetenként nem tájékoztatják megfelelően, sem a rendelkezésre álló elektronikus lehetőségeken, sem a reptéren a helyszíni munkatársak által. A fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatal is eljárást indított több légitársasággal szemben - jegyezték meg.
A FEOSZ ezért határozottan felhívja a légitársaságok figyelmét a vonatkozó, "a visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, valamint a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 261/2004 Európai Parlamenti és Tanácsi rendelet" szabályainak betartására.
Mit kell utasként tudnia, ha törlik a járatát?
A rendelet járattörlés esetén a tájékoztatáson felül egyebek között átfoglalásra, étkezés és frissítők biztosítására, éjszakai szállás és transzfer szolgáltatásra, ingyenes telefonhívások biztosítására terjed ki. Ezen felül az utast a megteendő távolságtól függően kártalanítás is megilleti - ismertetik.
A FEOSZ közleményében kiemeli, hogy a tájékoztatási kötelezettség teljesítése alól semmilyen esetben nem mentesülnek a szolgáltatók, tájékoztatniuk kell az utasokat az esetleges késésről, a járattörlésről, adott esetben az átfoglalásról.
A károsultak is léphetnek jogaik érvényesítéséért
Amennyiben a légitársaság nem teljesíti jogszabályi kötelezettségeit, a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatal, az alternatív vitarendezési fórumként működő békéltető testületek, illetve az Európai Fogyasztói Központ is segítséget nyújt adott panasz megoldása érdekében, és tanácsért fordulhatnak a károsultak a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez - tudatták a közleményben.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 27. 10:58, szerda | Helyi
Ünnepváró adventi gyertyagyújtások Kiskunfélegyházán
Kiskunfélegyháza Város Önkormányzata szeretettel vár minden kedves érdeklődőt az adventi hétvégék szombatjain a Polgármesteri Hivatal előtt tartandó gyertyagyújtási ünnepségekre.
2024. November 27. 08:35, szerda | Helyi
A Szép-kártyára érkező juttatások 50 százaléka lakásfelújításra is felhasználható lesz
A kormány 2025-ben lehetővé teszi a Széchenyi-pihenőkártyára (Szép-kártya) érkező juttatások 50 százalékának lakáscélú felhasználását.
2024. November 27. 08:30, szerda | Helyi
Holttestet találtak Petőfiszálláson egy leégett tanyaépületben
Kedden érkezett a jelzés a katasztrófavédelemhez, hogy Petőfiszállás külterületén teljesen kiégett egy száz négyzetméteres tanyaépület.
2024. November 26. 11:37, kedd | Helyi
Vasárnaptól megvásárolhatók a 2025-ös autópálya-matricák
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya-matricák.