Hírek
2016. Július 07. 16:29, csütörtök |
Helyi
Forrás: profit7.hu
Rájöttek a nyaralós átverések ellenszerére a fiatalok
A szállásadók már nem nagyon tudják egy jóindulatú képekkel tarkított katalógussal átverni az utazókat, a fiatalabbak ugyanis alaposan felkutatják a korábbi vendégek véleményeit.
Ez is bizonyítja, hogy az a legjobb reklám, ha más ügyfelek ajánlják a céget, ezért szakértők szerint érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a tudatosabb márkaépítésre.
A hazai utazási célpontok a külföldiekhez hasonlóan elkezdték építeni a saját márkájukat, de emellett elengedhetetlen az is, hogy a hozzájuk kapcsolódó weboldalak és a közösségi média felületek kezelői nyitottak és felkészültek legyenek a fiatalabb generációk igényeire - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója, Dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából.
Nem elterjedt a tudatos márkastratégia
A szakértő egy korábbi felmérésben – az egyetem hallgatóival közösen – megvizsgálta Magyarország valamennyi turisztikai régióját aszerint, hogy azok mennyire tudatosan határozzák meg a saját egyediségüket: a megkérdezettek harmada foglalkozik kifejezetten a stratégiaépítéssel, másik harmaduk egyáltalán nem, míg a maradék harmad egyelőre csak tervezi annak kialakítását.
„A hitelesség a kulcsa a márkázásnak: fontos, hogy a vendégek és a helyiek által is elfogadott értékekre épüljön a kommunikáció, ugyanis ez határozza meg a stratégiai üzeneteket, és ez alapján alakítható ki a szlogen és a logó. Előzetes kutatások segítségével feltárhatók ezek az egyedi értékek, szakemberek bevonásával pedig elindulhatnak a régiók a stratégiaépítés útján” - mondja Dr. Sziva Ivett, a Metropolitan Egyetem főiskolai docense.
Vélemények, élmények kellenek
Dr. Sziva Ivett és Zoltay Richárd friss kutatásából kiderül az is, hogy az Y generáció számára az egyik legfontosabb a közösség véleménye: a fiatalok, mielőtt végleges úti célt választanának, átböngészik a régióhoz vagy a konkrét szálláshoz tartozó értékeléseket, kommenteket, körükben a Tripadvisor a legnépszerűbb véleményező oldal. Hasonlóan fontos számukra, hogy a nyaralás ideje alatt ők is belekóstolhassanak a helyiek életébe, kipróbálhassák a tradicionális, egészséges helyi ételeket és felfedezhessék az adott régió vagy város rejtett pontjait.
Meglepő, de az egyes programokra online váltható jegyek nem keltik fel túlzottan a generáció érdeklődését, ugyanakkor elvárják, hogy online foglalhassanak szállást az adott régió honlapján keresztül.
Szerencsére egyre több település kínál ilyen lehetőséget: remek példa erre Hajdúszoboszló weboldala, ahonnan nem csak a településen található hotelekhez juthatnak el pár kattintás után, hanem a környéken található látványosságokról is információt szerezhetnek. A több mint 400 Y generációs fiatal bevonásával készült felmérés szerint a középkategóriás hotelek a legkedveltebbek,amit a hostelek követnek, ugyanakkor a megosztáson alapuló gazdaság újdonságai, az Airbnb és a Couchsurfing egyelőre kevésbé népszerűek belföldi utazások során.
Régiók, akik élen járnak
A Tokaji és a Fertő-tavi régió is azok közé tartozik, amelyek időben elkezdték felépíteni saját márkájukat azért, hogy az Y generáció körében is elérhetőek és népszerűek legyenek. Mindkét régió informatív Facebook-oldallal és áttekinthető weboldallal rendelkezik, azonban hiányoznak a tiszta üzenetek és a jól kitalált csomagajánlatok. Ígéretes, hogy Tokajban színvonalas éttermek nyílnak és számos borospince kreatív bortúrákat szervez. „Kutatásaink alapján az aszút és a furmint borokat érdemes népszerűsíteni az Y generáció körében, élőben például tematikus borbárokban, illetve online, a közösségi médián keresztül”- mondja a szakértő.
A Fertő-tavi régió igazi biciklis paradicsom, de az infrastruktúra még nem teljesen kiépített, így itt is van tennivaló. A tanulmány szerint mindkét régióban érdemes még több középkategóriás hotelt és autentikus, az úti cél karakteréhez illeszkedő szállást kialakítani – így jöhetnek létre az Y generáció számára is vonzó pihenőhelyek.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 03. 14:29, péntek | Helyi
A KSZC Kossuth Lajos Technikum Szakképző Iskola és Kollégium nyitotta meg a ballagások sorát
Százharminc ballagó diák kapta meg tarisznyáját a KSZC Kossuth Lajos Technikum Szakképző Iskola és Kollégiumban 2024. május 3-án.
2024. Május 03. 13:19, péntek | Helyi
Az Alba Regia Gyermek- és Ifjúsági Kórusfesztiválon járt a Batthyány iskola kórusa és néptáncosai
Közös énekléssel, a kórusok köszöntésével és koncerttel indult az Alba Regia Gyermek- és Ifjúsági Kórusfesztivál Székesfehérváron.
2024. Május 03. 13:11, péntek | Helyi
Az erőszak nem megoldás
Vascsővel ment behajtani a tartozást egy 30 éves kiskunfélegyházi férfi.
2024. Május 03. 12:11, péntek | Helyi
Városalapítók Hete Hagyományőrző és Kulturális Fesztivál
Már ki sem kell lépni a városból, hogy remek közösségi programokkal, koncertekkel gazdagodjanak a félegyháziak és az ide látogató közönség.