Városlista
2024. április 29, hétfő - Péter

Hírek

2020. December 16. 08:09, szerda | Belföld
Forrás: MTI

Szükség van a V0 vasúti körgyűrű megépítésére

Szükség van a V0 vasúti körgyűrű megépítésére

A szövetség szerint ennek a koncepciónak az aktualizálására lenne szükség a növekvő vasúti teherfuvarozás versenyképességének biztosítása érdekében.

A szakma korábbi forgalmi prognózisa napi 70-80 tehervonattal számolt irányonként, ez már rövid távon is legalább 30 százalékkal növekedni fog a kecskeméti Mercedes-gyár második ütemének, a debreceni BMW gyárnak, a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésének, vagy a Fényeslitkén épülő EWG Kombiterminál forgalomvonzó hatásának köszönhetően.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a vasúti áruszállítás legnagyobb problémája, hogy a tehervonatforgalom 80-90 százaléka nem tudja elkerülni Budapestet, ezért szükség van a V0 vasúti körgyűrű megépítésére.

A szövetség MTI-hez kedden eljuttatott közleményében hangsúlyozzák, a vasúti árufuvarozás fejlesztése érdekében a fővárost elkerülő vasúti körgyűrűre lenne szükség, a problémát a Déli Körvasút-projekt sem oldja meg.
A közleményben felidézik, hogy Magyarországon jelentős vasúti fejlesztések voltak és lesznek a következő években, ugyanakkor - a szövetség szerint - ezekből szinte kimarad a vasúti árufuvarozás, sőt az infrastrukturális képességek valójában leépültek.

Bíró Koppány Ajtony, az MLSZKSZ főtitkára a közleményben kifejtette, a tehervonati forgalom sajátossága, hogy nem egyenletesen oszlik el a nap 24 órájában. Jelenleg napközben a tehervonatok a közös vágányhasználat miatt csak a személyvonatok közötti időrésekben haladhatnak, főként éjszaka közlekednek, ami az intermodális forgalomban közlekedő konténeres és félpótkocsis vonatoknak nem jelent versenyképes kínálatot.
A szövetség főtitkára hangsúlyozza, szükség van a Déli Körvasút-projektre és a Déli Összekötő Vasúti Híd harmadik vágányának megépítésére, de nem a teher, hanem a személyszállítás 30 évig elmaradt fejlesztése érdekében. Ugyanakkor szükség van a V0 vasúti körgyűrűre is, amelyre 2013-ban már készült egy részletes megvalósíthatósági tanulmány.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. A szövetségnek jelenleg 82 tagja van, az általuk képviselt nemzetgazdasági volumen az árbevétel alapján meghaladja a 470 milliárd forintot.

Címkék: Körforgalom, vasút

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 06:00, hétfő | Belföld

Napos, száraz idő várható a jövő első felében

Napos, száraz, meleg idő várható a hét első felében, május 1-jén a délutáni órákban 24 Celsius-fok körüli csúcshőmérsékletre van kilátás.

2024. Április 28. 09:04, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai

A televízióban közvetített számsorsoláson az alábbi nyerőszámokat húzták ki szombaton az ötös lottón:

2024. Április 28. 08:51, vasárnap | Belföld

Orbán Viktor Zugligeten folytatta kampánykörútját

A Hegyvidék polgármesterével és polgármester-jelöltjével, Pokorni Zoltánnal és Fonti Krisztinával találkozott kampánykörútja következő állomásán Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke szombaton

2024. Április 28. 08:50, vasárnap | Belföld

Nacsa Lőrinc: tarthatatlan és elfogadhatatlan a háborús benzinár