Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2016. Június 15. 14:50, szerda | Helyi
Forrás: hirado.hu

Többen maradnak itthon nyáron

Többen maradnak itthon nyáron

A magyar háztartások idén is közel 150 ezer forintot terveznek nyaralásra fordítani, viszont most többen maradnak majd itthon, mint az előző évben

- ez derül ki a Budapest Bank kutatásából. A legnépszerűbb célpont érthető módon a Balaton, és noha a túlnyomó többség spórolt pénzből finanszírozza az üdülést, egyre többen döntenek a hitelfelvétel mellett is.

Idén a magyarok többsége eljut nyaralni, hiszen közel kétharmaduk (59%) tervez pihenést, ami jelentős emelkedés a tavaly mért 48%-hoz képest. Továbbra is a főszezon, vagyis a július és az augusztus a legkedveltebb időszak a pihenésre: a válaszadók 51%-a jelezte, hogy ezekben a hónapokban utazik. Az egyetlen különbség, hogy míg tavaly a legtöbben a nyár utolsó hónapjára szervezték az utat, talán az utóbbi időben rendre csapadékosabb augusztus miatt, idén már inkább júliusra szavaznak a nyaralni vágyók. A nyaralás elmaradásának az oka elsősorban a pénz- (75%), illetve az időhiány (20%).

Bár a nyaralók száma megnőtt, a tipikus nyaralás jellegzetességei szinte semmit sem változtak tavaly óta. Akik elutaznak, azok idén is inkább országhatáron belül maradnak: 65% kizárólag belföldön utazik majd, míg 21% kizárólag külföldön nyaral a tervei szerint. Úgy tűnik az ismert slágerhez hasonlóan mind többek számára a „Balaton a Riviéra”, hiszen a tavalyi 34%-hoz képest idén már a válaszadók 40%-a utazik a magyar tengerhez. A nyaralás hossza is változatlan maradt: idén is 9 napig tart egy átlagos nyaralás, és a legtöbben továbbra is másodmagukkal utaznak el (43%).

2015-höz hasonlóan ebben az évben is közel ugyanannyit, átlagosan 146.000 forintot terveznek nyaralásra fordítani a magyarok, ami nagyjából 8.000 forint/éj/fős kiadást jelent majd számukra. Ugyanakkor az előző évhez képest 23%-ról 30%-ra nőtt azoknak a száma, akik 200 ezer forintnál is többet fordítanak erre, míg az 50.000 forintnál kevesebbet költők aránya jelentősen lecsökkent (22%-ról 12%-ra). A többség számára a nyári kikapcsolódás továbbra is előre tervezett kiadást jelent: a lakosság 92%-a a spórolt pénzéből vagy havi bevételéből finanszírozza majd az utazás költségeit.

Úgy tűnik, hogy a lakosság körében általánosságban tapasztalható hitelfelvételi-kedv növekedés itt is érezteti hatását, ugyanis míg tavaly alig szerettek volna hitelt felvenni az emberek ilyen célra (2%), addig idén már többen (5%) folyamodnának ehhez a megoldáshoz. A családhoz, ismerősökhöz és barátokhoz azonban már nem fordulnának kölcsönért, ugyanis a tavalyi 4%-hoz képest idén senki sem kérne pénzt tőlük a nyaraláshoz.

A nyaralás során felmerülő különféle kiadásokat idén is hasonlóan fizetjük, mint 2015-ben: készpénzzel 88%, bankkártyával 54%, cafeteriából 27%, interneten keresztül pedig 18% fizet. A külföldre látogató magyarok esetében még mindig az otthonról magukkal vitt valuta dívik, amelyet a válaszadók 83%-a részesít előnybe.

Ha bankkártyás fizetésről van szó, akkor a válaszadók 53%-a szokott érintés nélküli, azaz PayPass vagy PayWave kártyával is fizetni, közülük 69% nyaralás közben is. Ugyanakkor külföldön még jóval kevesebben bíznak ebben a technológiában, mindössze a válaszadók 16% szerint mehet Paypassal külföldön is a fizetés.

Mindenünk a sport – vagy mégsem?

Kétség sem fér hozzá, hogy az idei nyár egyértelműen a sportokról fog szólni, hiszen először a Franciaországban rendezett labdarúgó Európa-bajnokság mérkőzései miatt izgulhatunk, utána pedig következnek a Rio de Janeiró-i nyári olimpiai játékok. A magyarok 66%-a tervezi, hogy folyamatosan követni fogja a sporteseményeket ezen a nyáron, ugyanakkor a nyaralás tervezésekor csupán 16%-a vette figyelembe, hogy mely napokon szeretne szurkolni.

Ezen belül is mindössze 7% tervezi úgy az utat, hogy közben biztosan követni tudja a történéseket, 8% pedig ebből a megfontolásból nem is akar nyaralni ezekben az időszakokban, mert inkább otthon nézik a közvetítéseket. Mindössze a lakosság 2%-a mondta, hogy a helyszínen fog szurkolni a magyar sportolóknak.

A kik követni tervezik a sportközvetítéseket, azok jellemzően a televíziót választják (57%), de esetenként számítógépen (28%), vagy éppen okostelefonon, tableten (10%) keresztül nézik azokat. Ugyanakkor ebből a jeles alkalomból új műszaki cikket (televíziót, tabletet vagy számítógépet) kevesen, mindössze a válaszadók 7%-a tervez venni. Azok, akik mégis új készüléket vásárolnak, jellemzően több forrást is igénybe vesznek: 51% a spórolt pénzéhez nyúl, 33% az aktuális havi bevételéből költ rá, 29% pedig hitelt vagy kölcsönt vesz fel, hogy jobb minőségben élvezhesse a közvetítéseket.

„A kutatás alapján úgy tűnik, a lakosság továbbra is óvatosak, ha hitelfelvételről van szó, és inkább a rendelkezésükre álló összegből fedezik a kiadásokat, legyen szó nyaralásról vagy éppen egy új műszaki cikk megvételéről” – mondta Somogyi Péter, a Budapest Bank lakossági termékfejlesztési vezetője. „Vannak azonban olyan helyzetek, amikor hirtelen van szükség a pénzre, ilyenkor pedig érdemes hozzánk fordulni.

Ha például valaki utazás előtt a bankkártyához folyószámla-hitelkeretet is igényel, akkor azonnal rendelkezésre áll majd a kívánt összeg, emellett pedig a Budapest Bank többfajta személyi kölcsönt is kínál ilyen esetekre, míg új műszaki cikkek vásárlásakor érdemes megfontolni hitelkártyáinkkal kombinált áruhiteleinket.”

Címkék: nyaralás, otthon, utazás

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 11:00, péntek | Helyi

Összeütközött két gépkocsi Pálmonostora közelében

A tűzoltók a 4504-es úton áramtalanították a járműveket.

2024. November 21. 13:14, csütörtök | Helyi

Izzó kályhás hajtányozás

Idén is megrendezi a Kecskeméti Kisvasút & Hajtánypálya a téli programját Kecskemét KK kisvasúti állomáson.

2024. November 21. 11:54, csütörtök | Helyi

Adventi programok Kiskunfélegyházán

Szeretettel várják a szervezők a kedves érdeklődőket a félegyházi adventi programokra.

2024. November 21. 10:52, csütörtök | Helyi

Anyakönyvi hírek

Az alábbiakban legfrissebb anyakönyvi híreinket olvashatják.